Υποκατηγορίες

Το στρες που αντιμετωπίζουν  οι μονογονεϊκές οικογένειες

Το στρες που αντιμετωπίζουν οι μονογονεϊκές οικογένειες (0)

 

Τα τελευταία 20 χρόνια, οι μονογονεϊκές οικογένειες έχουν γίνει ακόμη πιο συνηθισμένες από τη λεγόμενη «πυρηνική οικογένεια» που αποτελείται από μητέρα, πατέρα και παιδιά. Σήμερα βλέπουμε όλα τα είδη μονογονεϊκών οικογενειών: επικεφαλής των μητέρων, με επικεφαλής τους πατέρες, με επικεφαλής τον παππού και γιαγιά να μεγαλώνουν τα εγγόνια τους.

Η ζωή σε μονογονεϊκό νοικοκυριό - αν και είναι συχνή - μπορεί να είναι αρκετά αγχωτική για τον ενήλικα και τα παιδιά. Τα μέλη μπορούν να θεωρούν ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο  η οικογένεια  να λειτουργήσει όπως μια οικογένεια δύο γονέων.  Ο μονογονεϊκός γονέας μπορεί να αισθάνεται βάρος από την ευθύνη  να αποφασίζει και να πράττει μόνος φροντίζοντας τα παιδιά, διατηρώντας μια δουλειά και τακτοποιώντας τους λογαριασμούς και τις δουλειές του σπιτιού. Και τυπικά, τα οικονομικά και οι πόροι της οικογένειας μειώνονται δραστικά μετά τη διάλυση των γονέων. Συχνά νιώθει ότι δεν έχει χρόνο και διάθεση για προσωπική ζωή.

Οι μονογονεϊκές οικογένειες αντιμετωπίζουν πολλές άλλες πιέσεις και πιθανές προβληματικές περιοχές τις οποίες η πυρηνική οικογένεια δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσει. 

Στρες που αντιμετωπίζουν μονογονεϊκές οικογένειες

  • Προβλήματα επίσκεψης και φύλαξης.
  • Οι συνέπειες της συνεχιζόμενης σύγκρουσης μεταξύ των γονέων.
  • Λιγότερη ευκαιρία για τους γονείς και τα παιδιά να περνούν το χρόνο τους μαζί.
  • Επιπτώσεις της διάσπασης στην σχολική απόδοση των παιδιών και στις σχέσεις μεταξύ τους.
  • Διαταραχές εκτεταμένων οικογενειακών σχέσεων.
  • Προβλήματα που προκαλούνται  με  την είσοδο νέων σχέσεων.

Ο μόνος γονέας μπορεί να βοηθήσει τα μέλη της οικογένειας να αντιμετωπίσουν αυτές τις δυσκολίες μιλώντας μεταξύ τους για τα συναισθήματά τους και να εργαστούν από κοινού για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Η υποστήριξη από φίλους ή άλλα μέλη της οικογένειας μπορεί επίσης να βοηθήσει. Αλλά αν τα μέλη της οικογένειας εξακολουθούν να είναι συγκλονισμένα και αντιμετωπίζουν προβλήματα, ίσως είναι καιρός να συμβουλευτείτε έναν εμπειρογνώμονα.

 

Προβολή άρθρων...

Ανατρέχοντας στην ιστορία της εκπαίδευσης θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε

«Πώς να βοηθήσω να ελέγξει τον θυμό του που συχνά προκαλείται από σύγχυση;»

Αρχικά θα πρέπει να αναζητηθούν οι παράγοντες που δημιουργούν σύγχυση σε ένα παιδί. Οι παράγοντες συνήθως έρχονται από πέντε διαφορετικές περιοχές:

1.Παρατηρήστε και κρατήστε σημειώσεις. 

Βλέποντας το παιδί σας πιο στενά και κρατώντας σημειώσεις για τη συμπεριφορά του μπορεί να σας βοηθήσει να την κατανοήσετε. 

Παρά την ύπαρξη της ανθρώπινης ικανότητας για επιβίωση και προσαρμογή η βίωση ενός τραυματικού γεγονότος μπορεί να ταράξει τις ψυχολογικές, βιολογικές και κοινωνικές ισορροπίες

Το θεατρικό παιχνίδι, όπως φανερώνει και το όνομά του, 

δανείζεται τεχνικές και στοιχεία του θεάτρου όπως τα παιχνίδια ρόλων, 

Οι γονείς λειτουργούμε ως πρότυπο για το παιδί και η συμπεριφορά μας επηρεάζει, διαμορφώνει και πολλές φορές καθορίζει την προσωπικότητα του ή και την σχολική του επίδοση. Τι πρέπει να κάνουμε για να διατηρούμε σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά μας;

Ένας βασικός διαχωρισμός που πρέπει να γίνει είναι αυτός της συμβουλευτικής από την ψυχοθεραπεία. Αν και υπάρχουν κάποιες ομοιότητες μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν και αρκετές διαφορές που τις καθιστούν δύο διαφορετικές διαδικασίες, ως προς την έμφαση και στην εστίαση της παρέμβασης.

Η Γιόγκα είναι μία πανάρχαιη τέχνη, επιστήμη και φιλοσοφία με ρίζες στον αρχαίο Ινδικό πολιτισμό.

Γιόγκα σημαίνει Ένωση, και βασίζεται στην φυσική, νοητική και πνευματική άσκηση του ανθρώπου.

Ένωση νου και σώματος, ένωση με τη φύση μας ενώ προσφέρει στον ασκούμενο ισορροπία, πειθαρχία, αρμονία, ευεξία κ.α.

Σήμερα, είναι ευρέως διαδεδομένη και από άλλους χρησιμοποιείται ως άσκηση, από άλλους ως εναλλακτική θεραπεία (για ένα μεγάλο εύρος ασθενειών) και για άλλους η Γιόγκα γίνεται τρόπος ζωής..

"My life is my message"

Mahatma Gandhi 

Ο λογοπεδικός / λογοθεραπευτής ασχολείται με την εξέλιξη του παιδιού όσον αφορά στον λόγο του, αλλά και στις γενικότερες επικοινωνιακές του δεξιότητες. Πιο συγκεκριμένα με:
α) τις επικοινωνιακές δεξιότητες του παιδιού,
β) τον αντιληπτικό του λόγο (κατανόηση)
γ) τον εκφραστικό του λόγο (δομή πρότασης, έκφραση αυθόρμητου λόγου)
δ) τις αρθρωτικές του ικανότητες
ε) τη ροή της ομιλίας (τραυλισμός κτλ)
στ) την ποιότητα της φωνής (ένταση, χροιά, τόνος).

Σελίδα 2 από 2

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε την εγγραφή σας για να λαμβάνετε τα νέα μας.

Like us on Facebook

Επικοινωνήστε μαζί μας

  • Λεωφόρος Κηφισίας 293 - Κηφισιά - Τ.Κ. 14561
  • +30 211 400 2300
  • [email protected]